Table of Contents
De merkidentiteit van een bedrijf zijn de visuele elementen die de onderscheidende kernwaarden van een bedrijf vertegenwoordigen en communiceren naar de markt. De merkidentiteit van een bedrijf komt voort uit de bedrijfsidentiteit en positionering. Het zijn alle elementen die het merk een gezicht geven in de markt. Hiermee bedoelen we niet alleen visuele uitingen maar ook de boodschap van het bedrijf.
De merkidentiteit is het gezicht van jouw merk. Het is de visuele kennismaking met jouw product. Deze visuele kennismaking roept direct associaties op in het hoofd van jouw potentiële klant. En dáár ligt de uitdaging (reclame banner). Hoe zorg je dat deze associaties in lijn zijn met de eigenschappen en waarden van jouw merk? In dit artikel helpen we je bij het bepalen van jouw merkidentiteit
Het succes van een logo gaat schuil achter de psychologie van kleur, vorm en betekenis. Kleuren en vormen hebben onbewust effect op de emoties van jouw doelgroep. Vaak bepaalt dit de eerste indruk. Idealiter sluit deze eerste indruk aan bij het karakter van het bedrijf. Hoe vertaal je het karakter van het bedrijf naar een logo? Aan de hand van een aantal voorbeelden geven wij in het artikel ‘de kern van jouw merkidentiteit: een sterk logo’ antwoord op deze vraag.
Als je nu jouw schouders ophaalt omdat jouw B2B product of dienst niet zo vluchtig is, sla je de plank mis. Ook als het aankoopproces langer duurt, heeft kleur een enorme invloed op de besluitvorming. Kleur is namelijk in belangrijke mate bepalend voor ons oordeel over een merk. Welk effect heeft de kleur van jouw merk? Lees het hier: ‘de beste kleur voor jouw merkidentiteit en positionering bepalen‘.
De letterstijl is daarom een belangrijke, maar vaak over het hoofd geziene, factor voor het op de positionering aan laten sluiten van de merkidentiteit. Een merk wordt sterker als de letterstijl logisch past bij de positionering. In het artikel ‘lettertype en merkidentiteit: de psychologie achter jouw ‘font.’ Waar moet je rekening mee houden bij het bedenken van dé naam voor jouw nieuwe merk of product? Een goede merknaam heeft de volgende eigenschappen: Gemakkelijk te onthouden en uit te spreken; Roept de juiste associaties op; Is uniek en valt op; Beschrijft wat het merk doet.
De uitdaging is om een naam te vinden die één of meerdere van deze eigenschappen heeft. In dit blog behandelen we het verschil tussen descriptieve en abstracte merknamen. Wanneer is het beter om de één te kiezen in plaats van de ander? Lees het hier: ‘hoe kies je een goede merknaam?’ De customer journey of klantreis is de reis die jouw klant aflegt voordat hij of zij een aankoop doet op je website.
In dit proces komen je klanten in aanraking met je merkidentiteit. In het artikel ‘de invloed van je merkidentiteit op de customer journey’ gaan we in op het effect van je merkidentiteit op de customer journey. Aan de hand van 2 bekende merken laten we zien hoe je met je merkidentiteit een voorspelbare customer journey kunt creëren.
Wil je blijven leren over Merkidentiteit? Sluit je aan bij 2.250 Marketing professionals en ontvang wekelijks een mail met een nieuw inzicht, artikel of whitepaper. De visuele identiteit van jouw merk combineert alle visuele aspecten van de merkidentiteit en communiceert daarmee het gevoel en de ervaring die past bij de positionering van een merk.
De visuele identiteit is een belangrijk onderdeel van de merkidentiteit. Bij de term visuele identiteit denken veel mensen toch vooral aan het logo en de kleuren of het design van een product. Maar ook fotografie en video zijn essentieel voor de visuele identiteit van een merk. In het artikel ‘de visuele identiteit van jouw merk ontwikkelen: fotografie en beeld‘ bespreken we de beelden die je gebruikt om je merk neer te zetten en waarmee je jouw merkimago kunt benadrukken of jouw boodschap nog duidelijker kunt communiceren.
Het gaat daarbij dus nog niet om wát je zegt, maar hoe je het zegt. Tone of voice heeft betrekking op alle communicatie van jouw merk via bijvoorbeeld social media, email en website. Een consistente tone of voice die aansluit bij de visuele identiteit van jouw merk zorgt voor een uniform karakter en coherente perceptie.
Hetzelfde geldt voor je website tekst. Twijfel je? Stel jezelf deze drie vragen: Wie is mijn publiek? Hoe willen wij over komen? Hoe kijken wij naar onze eigen organisatie? Deze vragen kunnen je al aardig op weg helpen in het bepalen van de juiste toon voor jouw website tekst (gevel reclame). In ons artikel ‘Wat is de juiste toon voor jouw website tekst’ helpen we je verder op weg met 6 concrete stappen
Website tekst schrijven is een specialistische taak en meestal niet weggelegd voor technische ingestelde website bouwers. Als jouw nieuwe website niet is gebouwd door een marketing bureau dat ook website teksten schrijft moet je deze dus nog zelf schrijven. In ons artikel ‘Waarom worden websites vaak zonder tekst geleverd’ lees je hier meer over.
Je website maakt of kraakt de indruk die jij achterlaat bij potentiële klanten. Spreekt de website niet aan of vind je niet de informatie die je nodig hebt? Dan verlaat je de website, op zoek naar een alternatief dat wel voldoet (gevel reclame). Een goede website is essentieel om informatie over te brengen, te verbinden én business binnen te halen
Maar geen enkele website kan zonder goede tekst. Zonder website tekst weet een bezoeker niet waarom de website bestaat, wat deze te bieden heeft en hoe hij of zij in contact komt met jouw bedrijf. En dan hebben we het nog niet eens gehad over SEO en de stopping power van een goede tekst.
Je bent er inmiddels van overtuigd dat je website niet zonder goede website teksten kan. Maar welke website teksten zijn essentieel? Dit verschilt natuurlijk per organisatie en website. Begin door jezelf af te vragen met welk doel mensen jouw website bezoeken. Denk aan verschillende soorten bezoekers en wat zij op jouw website zoeken.
Table of Contents
Latest Posts
Textielinkt Voor Stempelen 20 Ml - Wasbaar Stoffen ... - Stempelkussens & Stempels kopen- Colopshop.be
Gepersonaliseerde Bruiloft Stempel Dagboek Boek Zegel Logo ... - Soorten Gepersonaliseerde Stempels - Trodatshop.be
Grijs Stempelkussen - Verkrijgbaar In Alle Kleuren - Stempelkussens & Stempels kopen- Colopshop.be
Navigation
Latest Posts
Textielinkt Voor Stempelen 20 Ml - Wasbaar Stoffen ... - Stempelkussens & Stempels kopen- Colopshop.be
Gepersonaliseerde Bruiloft Stempel Dagboek Boek Zegel Logo ... - Soorten Gepersonaliseerde Stempels - Trodatshop.be
Grijs Stempelkussen - Verkrijgbaar In Alle Kleuren - Stempelkussens & Stempels kopen- Colopshop.be