15 Offline Marketingtips Voor Webshops: Vergroot Je Bereik! - Voordelen en impact van gevelreclame - Nvdebruyn.be thumbnail

15 Offline Marketingtips Voor Webshops: Vergroot Je Bereik! - Voordelen en impact van gevelreclame - Nvdebruyn.be

Published Jun 22, 25
6 min read

De Bruyn - Sign & Print

Schaliënhoefdreef 49, 2970 Schilde
03 353 99 61
Specialist in Lichtreclame

In de marketing benadrukt u hoe veilig de speeltjes zijn. In dit marketingplan is over elk van de 4 P’s nagedacht, waardoor de kans op succes groter wordt. Wanneer u gaat nadenken over uw retail-marketingmix en hoe u uw doelgroep wilt bereiken, is het goed een aantal verschillende opties te bekijken om te ontdekken wat het beste werkt voor u.

Instore retailmarketing richt zich uitsluitend op de instore beleving van uw klanten om uw merk en naamsbekendheid te promoten. Met een paar van deze strategieën kunt u er bovendien ook voor zorgen dat er meer klanten naar uw winkel komen. Er zijn zes instore marketingstrategieën die u kunt overwegen als u een fysieke winkel heeft.

Het idee is dat u uw producten en uw winkel zo indeelt dat de aandacht op het juiste moment op de juiste producten wordt gevestigd, waarbij u gebruikmaakt van bijvoorbeeld borden en flyers om resultaat te boeken. Daarbij kunt u denken aan onder andere:Borden met ‘twee voor de prijs van één’-actiesEen paspop met uw populairste artikelen centraal in uw winkelDisplays waar gebruikers uw producten kunnen testen (voornamelijk voor beautyproducten zoals crèmes en make-up, of voor voedingsmiddelen als jam en crackers)Kassadisplays die gebruikers aansporen tot lastminute impulsaankopen terwijl ze bij de kassa staan Etalages zijn een goede manier om de aandacht te trekken van mensen die langs uw winkel lopen of rijden.

Bedrijfsnaam Op De Gevel Laten Zetten - Voordelen en impact van gevelreclame - Nvdebruyn.be

Maak bij de inrichting van uw etalages optimaal gebruik van belichting, kleur en sfeer - reclame banner. Reclameborden zijn vergelijkbaar met etalages: het doel is de aandacht te trekken van mensen die langs uw winkel wandelen, zodat ze zien dat u open bent en wat u te bieden heeft. Dit is het ideale middel om aanbiedingen of kortingen onder de aandacht te brengen

Zorg dat uw personeel bedreven is in geavanceerde verkooptechnieken en goed op de hoogte is van al uw producten. Goed getrainde medewerkers weten wat de klant wil, zelfs als de klant dat zelf nog niet weet, en verkopen dus meer. Bovendien zien deze medewerkers kansen om bijpassende producten te verkopen en maken ze gebruik van cross-selling en upselling om de totale verkoopwaarde te verhogen.

Haal Inspiratie Uit Onze Zakelijke Blog - Voordelen en impact van gevelreclame - Nvdebruyn.be

Samenwerkingen met andere lokale ondernemingen zijn een uitstekende manier om uw bereik te vergroten en een nieuw publiek aan te spreken. Er zijn verschillende vormen mogelijk. U kunt uw product laten verkopen door lokale bedrijven. Als u bijvoorbeeld hondenverzorgingsproducten verkoopt zoals shampoo of nagelknippers, kunt u vragen of u lokale dierenarts bereid is deze producten voor u te verkopen.

Instore evenementen zijn een uitstekende manier om meer mensen in uw winkel te krijgen. Denk aan een signeersessie in een koffiebar, een workshop over gezonde voeding in een sportschool, of brei-, schilder- of naailessen in een kunstzaak. Er zijnallerlei soorten instore evenementen die u kunt opzetten. Houd bij het organiseren rekening met de geldende corona-maatregelen, want als u het niet goed regelt kan het ook slechte publiciteit voor uw winkel opleveren.

Een referralprogramma is een ontzettend effectieve marketingstrategie, misschien wel een van de beste. Beloon klanten die vrienden en familie aandragen door kortingen te geven aan beide partijen. Zo verhoogt u de omzet per klant en stimuleer uw vervolgaankopen van alle betrokkenen. U kunt uw referral- en loyaliteitsprogramma’s zowel online als instore onder de aandacht brengen.

Maar ook online marketing biedt kansen: u kunt er uw bereik aanzienlijk mee vergroten omdat uw winkel online door meer potentiële klanten kan worden gevonden. Geen enkele retailer of webshop kan zonder Facebook. U kunt er regelmatig updates delen met uw klanten, uw producten promoten, evenementen creëren en gebruikmaken van functies als live uitzendingen om een band op te bouwen met uw volgers.

15 Offline Marketingtips Voor Webshops: Vergroot Je Bereik! - Voordelen en impact van gevelreclame - Nvdebruyn.be

Gebruikers maken graag een connectie met merken op Instagram en gaan actief op zoek naar hun favoriete merken en nieuwe producten die ze willen kopen. Gebruik relevante hashtags zoals #bruidssieraden en maak waar mogelijk gebruik van Instagram Shopping-functies om uw producten te taggen en het aantal aankopen via de app te verhogen.

Het merendeel van de pinners gebruikt de site om informatie op te zoeken voordat ze overgaan tot de aankoop van een product en koopt producten die ze op de site vinden. Met het Promoted Pins-systeem kunt u gerichte campagnes maken voor gebruikers die zoeken naar vergelijkbare producten én voor gebruikers die alleen maar wat rondkijken maar wel tot uw doelgroep behoren.

U kunt gesegmenteerde campagnes verzenden op basis van de aankoopgeschiedenis van uw klanten en actueel gedrag, zoals achtergelaten winkelwagentjes of weergaven van een specifieke productpagina. Influencers hebben een enorm bereik met een betrokken, trouw publiek op hun kanalen (zelfs als ze maar 10.000 volgers hebben). Ze worden vertrouwd door hun volgers en als ze een product aanraden, zijn gebruikers die toch al tot de doelgroep behoren, eerder geneigd het te kopen.

U wilt als ondernemer meer gasten in uw horecazaak. U heeft al reclame gemaakt, maar het aantal gasten valt nog tegen. Heeft u al gedacht aan buitenreclame? De promotie van horeca is vaak lokaal en moet ervoor zorgen dat klanten uw zaak kunnen vinden. Wij geven enkele ideeën voor de promotie van horeca, zoals een restaurant, snackbar of café.

5 Praktische Tips Voor Meer Omzet - Voordelen en impact van gevelreclame - Nvdebruyn.be

U wilt meer naamsbekendheid in de buurt en zorgen dat klanten en passanten uw zaak makkelijk kunnen vinden - reclameborden. Er zijn verschillende ideeën voor buitenreclame die u kunt inzetten, neem rotondereclame, reclameklokken en lichtmastreclame. Om de naamsbekendheid van horeca te verhogen is zichtbaarheid belangrijk. Zeker als u net open bent gegaan, is het verhogen van naamsbekendheid essentieel

Het zorgt dat nieuwe klanten niet hoeven te zoeken naar uw zaak en dat toevallige passanten uw zaak kunnen vinden. Met lichtmastreclame kunt u bezoekers de weg wijzen, dat verhoogt de klanttevredenheid. Of iemand nu gereserveerd heeft of toevallig passeert, buitenreclame zorgt dat horeca gevonden wordt. Op zoek naar buitenreclame mogelijkheden in uw buurt? Wij adviseren graag over de kansen in de omgeving van uw horecaonderneming.

In het digitale tijdperk is communicatie de sleutel tot succes marketing. WhatsApp staat bekend als essentieel voor in 2025. Met meer dan 2 miljard gebruikers over de hele wereld en grote populariteit in Brazilië bereikt dit platform veel mensen en biedt het een geweldige doelgroepsegmentatie. Bedrijven van verschillende groottes hebben zich gerealiseerd hoe belangrijk WhatsApp is om de communicatie met klanten te bevorderen en de omzet te verhogen.

Dit laat zien hoe effectief de marketing digitaal via WhatsApp. Verder automatisering en gepersonaliseerde berichten op WhatsApp zijn essentieel. Ze helpen de waarde van aankopen te verhogen en de loyaliteit van klanten op te bouwen. WhatsApp heeft wereldwijd ruim 2 miljard actieve gebruikers. Meta genereert miljarden met interacties via WhatsApp uit advertenties op Facebook en Instagram.

Uniek Platform Op Maat - Voordelen en impact van gevelreclame - Nvdebruyn.be

Personalisatie van berichten zorgt voor herhalingsaankopen. Brazilië is een van de landen met het hoogste gebruik van WhatsApp. Het WhatsApp Gold Channel is een innovatieve manier om bedrijven via de app te promoten. Het verandert berichten in een communicatiemiddel. marketing krachtig, dankzij de hoge betrokkenheid van WhatsApp. WhatsApp heeft ruim 165 miljoen gebruikers in Brazilië.